Dnes se podíváme na auto, které je v automobilovém průmyslu naprosto výjimečné. Jde o supersport německé automobilky. Model byl, a myslím si, že pořád je, hodně populární, i když za stejnou cenu můžete mít Astona nebo Maserati. Nicméně tato automobilka je v našich krajích prostě populárnější a proto máte i mnohem větší šanci, že když ho někde škrábnete, tak ho budete mít kde opravit.
Snad je Vám už jasné o jakém autě budeme dnes snít. Ano, je to Porsche 911. Trošku jsem váhal kterou variantu Vám představit, protože 911 je tak rozmanité, že má 19 různých „poddruhů“. Liší se karoserií, výkonem nebo třeba počtem poháněných kol. Co mají stejné je ale právě ta zmíněná výjimečnost. Všechny 911 používají koncepci s motorem typu boxer umístěným vzadu. Nakonec jsem se rozhodl pro nastínění nejrychlejší, ale také nejdražší, verze 911 Turbo S.
911 má charakteristický vzhled už od svého vzniku. Auto má krásné a elegantní tvary, které jsou sice trochu nenápadné, ve srovnání s jinými supersporty, ale ani tak s ním nebudete neviditelní. Jinak je to prostě Porsche. Krásné, elegantní, rychlé…
Interiér je také typický pro Porsche 911. Kvalitní zpracování je v této cenové hladině naprostou samozřejmostí. Nicméně i zde máte velký sortiment příplatkových prvků. Pravdou ale je, že pokud nejste až moc nároční, tak si se základní výbavou vystačíte, protože každá další úprava je v Porsche opravdu hodně drahá.
Šestiválcový boxer o objemu 3 800 ccm má výkon 560 koní, který přenáší 7 stupňová automatická převodovka na všechna kola. Papírová spotřeba je u 911 Turbo S 9,7 l/100 km, ale v testech se ukazuje, že pokud si chcete jízdu trochu užít, vezme si Turbo S klidně 25 l/100 km. Maximální rychlost je 318 km/h. A jak rychle se 911 Turbo S rozhýbe? Z 0 na 100 km/h se dostane za 3,1 s.
Porsche 911 je snem mnoha lidí. Možná tomu pomohla i populární hra od Electronic Arts z roku 2000. Jisté ale je, že jeho sláva, i přes zastaralou koncepci pohonu, trvá do dnes. A přejme mu to, protože jde o opravdu výjimečné auto. A navíc s cenou od 5 555 000,-, u modelu 911 Turbo S, je to sen hodný tvrdé práce. Tak si na něj udělejte v garáži místo, ať máte pořádnou motivaci.
http://auto.porsche.cz/modely/911/
http://www.novinky.cz/auto/testy/311696-prvni-jizda-s-porsche-911-turbo-mezikontinentalni-strela.html
Inzerce |
11.11.2014 at 6.57
Místo slova „zastaralou“, bych spíš použil „klasickou“. I přes to, že se Porsche drží již několik desetiletí stejné koncepce (motor uložený vzadu), tak technika v tomto, potažmo ve všech vozech Porsche je na více než skvělé úrovni nevyjímaje geniálně rozloženou váhu.
22.11.2014 at 18.52
Děkujeme za komentář. Určitě máte pravdu. Pro Porsche to rozhodně klasická koncepce je, formulace „zastaralá koncepce“ zde byla použita jen proto, že se dříve motor vzadu objevoval u více značek. Porsche se této koncepce drží, proto jí také dokázalo dotáhnout k naprosté dokonalosti, zvlášť u poslední modelové řady 911. Koncepce jako taková způsobovala u dřívějších modelů jev, který by se dal nazvat hravostí, ale také horší ovladatelností. Konstruktéři z Porsche ale tuto vlastnost auta omezují právě vyspělou technikou. Jinak automobily Porsche mají techniku na skvělé úrovni, v tom jsme s Vámi za jedno. Jsou to skvělá auta.