Zuřící býk Lamborghini je už přes padesát let symbolem výjimečného automobilového designu a technologie mezi super sportovními vozy. Své místo mezi výrobci superaut si ale také vysloužil díky opravdu střídmému produkování nových modelů. Historie této značky totiž není natolik bohatá jako u Ferrari či Porsche. Jako však každá automobilka, musí i Lamborghini pravidelně vydávat nové modely svých „odchovaných“ býků. Jedním z posledních je Aventador a my si ho dnes společně představíme.

Lambroghini má na svědomí jedny z nejvýznamnějších sportovních automobilů za poslední půl století. Jsou to například modely 350 GT, Miura, Countach či Diablo. Tato značka se proslavila především díky svému nekonvenčnímu způsobu výroby automobilů. Její vozy se totiž řadí mezi elitu super sportovních vozů a není se čemu divit. Šíleně vyhlížející auta s býkem ve znaku si věší chlapci nad své postele po celém světě, pánové v garáži a dívky sní o tom, že se jednou v těchto autech projedou. Zkrátka všichni tuto značku dobře známe. Avšak dnes se podíváme na jeden z posledních modelů řady fantastických a naprosto ohromujících vozů z garáže Lamborghini.

V současné době musí Lamborghini čelit konkurenčním značkám jako například Ferrari, Pagani nebo Koenigsegg. Ale i samotná býčí značka ví, jaké to je být mladý a dravý začátečník připravený sesadit zavedené značky. Před 50 lety se do tohoto konkurenčního boje pustil zakladatel společnosti Ferrucio Lamborghini, který díky výrobě traktorů vydělal hotové mění, a peníze pak investoval do své vášně k rychlým vozům. Říká se, že se vydal k Ferrari s kritickými poznámkami na některé díly, ale jeho výtky byly zamítnuty. A tak si řekl, že založí svou vlastní firmu a roku 1963 postavil základní kámen budoucí legendární značky Lamborghini.

Odvážné rozhodnutí o budoucnosti projektu Lamborghini Aventador vynesl výkonný ředitel společnosti Stephan Winkelmann. Trvalo měsíce, než došlo ke stanovení cíle. Nový model se musel dostat ihned na špici konkurence a musel se stát standardem na příštích deset let. Musel přeskočit dvě generace automobilů a přitom se lišit.

„Jednoho dne jsem přišel domů a uvědomil si, že je to naprosto jednoduché – cílem jsou dvě slova: ,žádná konkurence‘.“

V roce 2007 návrháři dostali za úkol upustit uzdu fantazii a pustit se do nových návrhů nejnovějšího super sportovního vozu Lamborghini. Úkol to byl těžký. Začínalo se úplně od nuly. Aventador neměl mít nic společného se svým předchůdcem Murcielagem. Vůz se měl stát rychlejším, šílenějším, revolučnějším i ovladatelnějším. Návrh musel přesvědčit radu investorů o tom, že tento projekt stojí za cenu všech rizik. Rada byla nakonec přesvědčena a byla ochotná tato rizika podstoupit.

Při výrobě tohoto monstrózního díla nešlo o prosté předělání starších modelů. Konstruktéři a návrháři dostali za úkol začít zcela od základu. Byly to čtyři dlouhé roky v naprostém utajení. Důležité bylo zabránit tomu, aby se informace či snad snímky tohoto projektu dostaly ven za zdi továrny. Nakonec Lamborghini v březnu roku 2011 představuje svého nejnovějšího býka na Ženevském autosalonu. Nese si jednoduchý název Lamborghini Aventador LP704.

Každý další model musí přijít s něčím novým. Zároveň však musí být na první pohled znát, že se stále jedná o Lamborghini. Design Aventadoru vystihuje celou historii značky. Například typické zvedací dveře nebo tlukoucí srdce v podobě dvanáctiválcového motoru. Design se do značné míry inspiroval letadly, takže například interiér vypadá jako kokpit stíhacího letounu. Tlačítko pro nastartování motoru je pod červenou klapkou, jakoby se Vám vůz snažil naznačit, že tímto tlačítkem probudíte zuřivého býka.Jste toto riziko ochotni podstoupit? Já ano. Kromě toho hledalo Lamborghini inspiraci také částečně ve španělských zápasnických býcích. Jeden z nich předvedl při zápase takovou neohroženost, že za svůj boj dostal v roce 1993 trofej – jmenoval se Aventador. A jeho odkaz žije i po dvaceti letech dál v podobě nejnovějšího modelu.

„Podstata Lamborghini je tvořit něco nového, něco revolučního.“

Aventador pohání vyhlášený motor této společnosti. Je to zcela nový 6,5 litrový vidlicový dvanáctiválec, který produkuje úctyhodných 700 koní. Díky této mohutné síle dokáže Aventador zrychlit z nuly na sto kilometrů za hodinu za 2,9 sekundy. Těchto výkonů ale není dosaženo jen díky mohutné „hrubé“ síle motoru. Značným dílem přispívá rychlosti i ovladatelnosti Aventadoru lehká konstrukce z uhlíkových vláken. Do té doby se totiž uhlíková vlákna využívala jen u závodních automobilů kvůli drahé výrobě. Vývojáři značky však přišli na nový způsob, jak tuto závodní technologii převést do velkovýroby, a firma Lamborghini si díky tomu může uhlíkovou konstrukci vyrábět celou sama. Vůz je sestavován ručně. A abyste mi uvěřili, že se skutečně jedná o umělecké dílo, mám pro Vás ještě nějaké zajímavé údaje. Například jen leštění laku jednoho vozu trvá dvě stě hodin a zvuk motoru se vylaďoval v laboratoři i na samotném vozidle pod širým nebem tak, aby zněl od jemného brumlání na vyjížďce po městě až po vřískající crescendo při maximálním výkonu.


Model Aventador se již od prvního představení v Ženevě začal zapisovat jako legendární vůz Lamborghini. O tom, že vůz není obyčejný, Vás snadno přesvědčí ve chvíli, kdy budete na německé dálnici bez omezení rychlosti, nebo když se budete jen tak projíždět po okruhu. Bude to chvíle, kdy poprvé sešlápněte plynový pedál až na podlahu a Váš býk se zuřivě odpíchne z místa. Neuslyšíte kvílení gum díky pohonu na všechna čtyři kola a protiprokluzovému systému. Uslyšíte pouze motor. Motor, který zařve jako lev a vydá mocné dunění, které Vám rozbuší srdce a vymrští Vás kupředu až na maximální rychlost 350 kilometrů za hodinu, čímž Vám zatlačí tělo hluboko do sedadel. Krajina se kolem Vás mihotá, jakoby ji někdo nestíhal malovat. A až začnete brzdit a zastavíte na místě, ohlédnete se za sebe ve zpětném zrcátku. Začnete si totiž uvědomovat, co se v posledních pěti minutách přihodilo, a zjistíte, že tento vůz je Vaše nová droga, kterou budete chtít okusit znovu a znovu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Lamborghini
https://www.youtube.com/watch?v=eSO6HPygekw
http://www.auto.cz/lamborghini-aventador-lp700-4-kompletni-informace-54925
https://www.lamborghini.com/en-en/models/aventador/aventador-coupe
http://www.motorward.com/wp-content/images/2014/01/Vorsteiner-Lamborghini-Aventador-6.jpg
http://www.thetorquereport.com/2012_lamborghini_aventador_lp700_4_off7.jpg
http://www.cstatic-images.com/stock/900×600/265730.jpg
http://www.smotarcar.com/Drdaiasmotarcar/image/product/Lamborghini/lamborgini%20aventador%20speed%20meter.jpg
http://media.caranddriver.com/ez/images/reviews/car/11q2/2011_lamborghini_aventador_lp700-4-first_drive_review/gallery/2011_lamborghini_aventador_lp700-4_photo_22/4316592-1-eng-US/2011_lamborghini_aventador_lp700_4_122_cd_gallery_zoomed.jpg
http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/lamborghini-aventador-17_0.jpg?itok=5MMiAHf9
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/1f/0b/24/1f0b243c09142db810d8c1e8ed3d1737.jpg

Inzerce