V našem deníku píšeme často o sportovních vozech. Myslím si, že asi každý z nás, kluků i některých holek, touží ve skrytu duše po sportovním a luxusním voze, takže je to dobrý motivační faktor. K autu o kterém si napíšeme dnes, můžu začít pohádkou.

Bylo, nebylo, za sedmero horami a sedmero moři, byla jedna automobilka. Automobilka, která vyráběla luxusní manažerské vozy. Automobilka, která se postarala o mohutný rozvoj zelených automobilů na hybridní pohon. Tou automobilkou byl Lexus, přezdívaný „japonský Mercedes“. Po dvaceti letech existence se vedení Lexusu naprosto zbláznilo, a k 20 výročí nechalo vyvinout supersportovní automobil, který nikdy předtím Lexus nedělal…

Má to ale jeden háček, ona to není pohádka, ale skutečnost. A ve skutečnosti jde o pohádkový automobil, který jinde než v pohádce, a v hollywoodských trhácích, asi neuvidíte. Nicméně jde o úžasný kousek techniky, který má astronomickou cenu, takže sem určitě patří. A navíc, co kdyby se manažeři Lexusu zase zbláznili a udělali novou verzi?

Určitě už jste odhadly, že mluvím o Lexusu LFA. Tento projekt odstartoval už v roce 2000, takže to až takové překvapení nebylo. Vývoj trval něco přes 10 let a vedl jej Haruhiko Tanahashi. Vyrostl dvoumístný supersport s výkonem 560 koní, který je téměř celý postavený z karbonu. Celé auto má hodně agresivní vzhled a na první pohled poznáte dravost a rychlost „LFAčka“. Design je i přes svou vyzývavost a agresivitu hezký a k takovému autu se prostě hodí.

Srdcem vozu je benzínový 10 válec do V, který je ale rozměry velký asi jako agregáty V6. Zajímavý je výkon motoru. Jde o V10 s objemem 4,8l, který dokáže vyprodukovat 560 koní a točivý moment 480 Nm. Výkon přenáší na zadní kola 6 stupňová robotizovaná převodovka, která dokáže měnit převody v intervalu 0,2 s. Motor dosahuje otáček vyšších než 9000, kde začíná červené pole. Motor navíc dosahuje vysokých otáček takovou rychlostí, že je ručičkový otáčkoměr prostě nestíhal, proto je v Lexusu LFA otáčkoměr digitální.

Tím se dostáváme k interiéru. Ten je prostě „luxusní“, většinou celý v kůži. Třeba jeden z údajných vlastníků Lexusu LFA, jakýsi podnikatel ze severu Čech, má bílou karoserii a sedačky, jinak je celý interiér v červené kůži. Vše je zpracované kvalitně a do nejmenšího detailu, to Lexus prostě umí.

A proč jsme to dneska začali pohádkou? Jde o velmi vzácné auto, bylo jich vyrobeno pouze 500 kusů. Tak málo vyrobených LFA je z jasného důvodu. I když se cena vozu pohybuje okolo Kč 10 000 000,-, automobilka podle údajů ze zákulisí stejnou cenu prodělává na každém voze. Takže je LFA pro Lexus vlastně takové narozeninové rozšoupnutí. Ale co kdyby se náhodou Lexus rozhodl udělat novou generaci? Proto makejte a buďte na ni připravení.

http://www.lexus.cz/design-innovation/lfa/index.tmex#/Masterpiece
http://www.auto.cz/lexus-lfa-4-8-l-v10-412-kw-480-nm-zadne-elektromotory-3499
http://www.lexus-int.com/models/LFA/
http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_LFA
http://auto.idnes.cz/lexus-lfa-v-praze-0el-/automoto.aspx?c=A130221_162153_automoto_fdv

Inzerce