Když se jednoho dne v automobilce Nissan rozhodli stvořit své první sportovní auto, nikdo si neuměl představit, jak to dopadne. Dnes už to víme. Tím pozoruhodným autem je Nissan GT-R R-35 a přišlo se utkat s dalšími sportovními vozy. Jenže GT-R je vůz porušující pravidla. Pojďme se společně podívat na tohoto japonského samuraje.

Všichni známe luxusní automobilové značky, jako jsou Ferrari, Lamborghini či Porsche, jejichž auta často zdobí zeď nad chlapeckou postelí nebo v tátově garáži. Tyto automobilky jsou legendy s dlouhými závodními rodokmeny. Napadlo by Vás, že něco podobného dokáže vytvořit i japonská automobilka Nissan?

  

Představte si situaci. Na světelné křižovatce stojí Porsche 911 Turbo S. Všem je známo, že toto auto je opravdu hodně rychlé. Vy jste se ovšem před pár dny rozhodli splnit si svůj dětský sen. Pořídili jste si něco netypického. Ve vedlejším pruhu zastavíte vedle Porsche v novém Nissanu GT-R, na první pohled ne moc luxusním autě. Řidič Porsche se povýšeně ušklíbne a začne sešlapovat plynový pedál při rozsvícení zeleného světla na semaforu. Ve zlomku vteřiny se však Vaše GT-R odpíchne od místa a zanechá za sebou Porsche i s jeho překvapeným řidičem. Z nuly na sto kilometrů za hodinu Vás totiž za 2,7 sekundy dostane 565 koní. Pak už Vás nezastaví nic kromě další blížící se křižovatky, na níž rádi zastavíte, abyste si onen zážitek ze zrychlení mohli užít znovu.

 

Nissan pro letošní rok 2017 přichystal vylepšenou verzi GT-R R-35. Ta oproti předchozí verzi disponuje novými zlepšeními, jako je například zavěšení kol a posílení podvozku nebo třeba zlepšení aerodynamiky či nová převodovka pro rychlejší řazení. Všechny tyto změny jsou podtrženy novým faceliftem.

Na celý koncept GT-R dohlíží Kazutoshi Mizuno, hlavní mechanik se čtyřicetiletou praxí a se závodními zkušenostmi. Je považován za patrona Nissanu GT-R. Superauta však nepohání jenom koňská síla uvězněná pod kapotou, ale také jejich konstrukce. To má na starosti hlavní návrhář Shiro Nakamurta. Jeho úkolem je auto udělat co nejvíce aerodynamické. Přesto však musí disponovat čtyřmi sedadly a do kufru se mu musí vejít i týdenní nákup.

GT-R je vyjádřením novodobé japonské lidové kultury a pravidelně se objevuje v manze jako auto hlavních hrdinů. A když už jsme tedy u nákresů manga příběhů, řekli byste, že hlavní inspiraci hledal pan Shiro Nakamura v robotech Gundam? V těch samých Gundam robotech, které si děti po celém světě přejí pod Vánoční stromeček?

Útroby tohoto auta jsou stejně tak zajímavé jako jeho zevnějšek. Pod kapotou se totiž schovává 565 koní v 3,8 litrovém šestiválci poskládaném do písmene V. Motor je ručně skládaný japonskými „umělci“ nazývanými takumi. Ti motor sestaví za 4 hodiny ve sterilní místnosti. K motoru jsou poté přidána dvě obří turbodmychadla posilující motor. Takto sestavený celek je usazený nad přední nápravu. Na něj je napojená dvouspojková převodovka uložená na zadní nápravě. Toto rozvržení má vynikající efekt na jízdní vlastnosti. Díky chytrému zavěšení kol a perfektnímu rozložení váhy se tedy nemusíte bát říznout zatáčku rychleji než Váš kolega v Porsche. A aby bylo doloženo, že tento stroj je čistě ruční práce, každý takumi jej osadí štítkem se svým vlastním jménem. Tento malý detail dělá Vaše GT-R naprosto jedinečným.

 

 

A co máte vlastně pociťovat, když do takového auta usednete? Tuto otázku vyřešil Kazunori Yamauchi, tvůrce jedné z nejslavnějších počítačových her Gran Turismo, který navrhl počítačový systém GT-R. Tento systému poskytuje přesné informace o každé části Vašeho auta a o Vaší jízdě stejně tak jako v počítačové hře. Rozhodně se na cestách nebudete nudit. Ať už stojíte v zácpě nebo si vyjedete zazávodit na okruh.

 

Takže když se Vás teď někdo zeptá, jestli si vyberete radši Nissan GT-R nebo Porsche, co mu odpovíte? Já osobně bych si vybral červené GT-R.

https://www.youtube.com/watch?v=daHrj1scngU
http://www.topdrive.cz/
https://www.nissanusa.com/sportscars/gt-r
http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2013/05/2013-Nissan-GT-R-Black-Edition-engine.jpg
http://www.gpkorea.com/data/cheditor4/1606/160601_4cbe1f76be9a04309b57b44c72049d78_20160601121233_nkbnfyml_lNbJWQoeT2.jpg
http://wallpaper.pickywallpapers.com/1280×1024/nissan-gt-r-nismo-eu-spec.jpg
http://autopolis.com.br/wp-content/uploads/2014/02/am031213-03.jpg
https://c1.staticflickr.com/9/8056/8140192061_1bd7417e6c_b.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/overview/key-features/2017-nissan-gtr-rolling-shot-white-large.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/colors-photos/exterior/2017-nissan-gtr-black-original.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/colors-photos/exterior/2017-nissan-gtr-silver-original.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/colors-photos/interior/2017-nissan-gtr-lcd-screen-original.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/colors-photos/interior/2017-nissan-gtr-steering-wheel-original.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/colors-photos/features/2017-nissan-gtr-taillights-original.jpg
https://www.nissanusa.com/dam/nissan/vehicles/sportscars/gt-r/2017/colors-photos/features/2017-nissan-gtr-titanium-exhaust-original.jpg
http://www1.pictures.gi.zimbio.com/Nissan+Launch+GT+R+SpecV+2nKunt9g-ygx.jpg

Inzerce