Dnes Vám představím Kláru Doubkovou, která si založila s kamarádkou obchod s prádlem – Caresse. A proč? Protože v žádném českém obchodě nebyla spokojená s nabídkou velikostí nebo službami. Když mi o padnoucím prádle začala vyprávět, hned jsem věděla, že leč nosím prádlo pěkné, asi mi moc nesedí. Po návštěvě jejího krámku jsem si odnášela hned osm kusů. Jinam už od té chvíle nechodím a moc dobře vím proč. Ona totiž nabízí víc, než jen spodní prádlo. Ona a její tým jsou opravdoví odborníci na podprsenky, takže nabízejí péči a poradenství, které jinde nenajdete. Pojďte si přečíst další inspirativní rozhovor, který určitě není určený jen pro dámy.

Caresse začalo jako spontánní nápad nebo ses k tomu postupem času dopracovala?

Nejdříve jsem objednávala podprsenky ze zahraničního výprodejového portálu. Dříve to bývaly výprodeje velkých firem. Měl velice levné a přitom kvalitní prádlo ve spoustě velikostí. Ve chvíli, kdy jsem konečně našla tu svou správnou podprsenku, mi to neskutečně změnilo život. Najednou jsem se z tlusté a neforemné stala kyprá a zatraceně hezky tvarovaná. Byla to pro mě šílená změna v sebevnímání, sebepoznání. Najednou jsem se zastavovala u výloh bokem a říkala jsem si: „hmm to jsem fakt já?“ Zvednutím a vytvarováním prsou se zvýraznil i pas a získala jsem siluetu přesýpacích hodin. Navíc mne přestaly bolet záda, mohla jsem svobodně popoběhnout, aniž by mi vlastní prsa nafackovala. Tak jsem to začala zprostředkovávat kamarádkám. Když toho bylo stále více a více a říkala jsem si, proč není v Praze obchod, kam bych já ráda chodila? Tak jsem s kolegyní-kamarádkou založila Caresse.

Jaké byly tvé začátky?

Představovaly jsme si to výrazně snazší, než to je. Zjistily jsme, že dělat dobrý brafitting a mít krásné prádlo, prostě nestačí. Množství byrokracie a povinností je strašně moc. Ony i ty začátky byly strašně legrační. Když jsme se chystaly začít, tak jsme se přihlásily do soutěže Vodafone rozjezd roku. Napsaly jsme podnikatelský plán, který říkal, že základní kapitál 200 000 Kč na založení kamenné pobočky rozmnožíme tak, že sbalíme zásoby a pojedeme prodávat podprsenky do čajoven a ke kamarádkám na prádlové večírky. Záměrem bylo prodat tam první prádlo a tím roztočit ten koloběh, z čehož bychom vydělaly na otevření pobočky. Ve Vodafone se nám vysmáli a peníze jsme nedostaly. Ten plán jsme přesto realizovaly a teď jsme tady. Od začátku máme štěstí – hned první den přišla paní a vykoupila všechny podprsenky ve své velikosti 30FF, protože jsme byli první obchod, kde jí někdo poradil a pomohl.

Jaká vlastnost, znalost nebo schopnost byla klíčová pro tvůj úspěch?

Zřejmě to, že jsem si prostě nepřipouštěla, že by to mohlo nevyjít. Co by se mohlo pokazit, když budeme mít krásné prádlo, spoustu úžasných modelů ve spoustě velikostech, budeme na zákaznice milé atd.. To, že jsem si to představovala jak Hurvínek válku, to mi došlo, až když už jsem v tom byla až po uši a couvnout se vlastně nedalo. A ani nechtělo.

Čím ses odlišila od ostatních?

Poradenstvím a pomocí s výběrem. Děláme to poctivě, nevnucujeme něco, co nesedí, dokonce když se nám to nezdá, tak to rozmlouváme. Nevnucujeme samozřejmě ani to co sedí. Důležité je, že máme tolik velikostí. Od 60 C do asi 100 R běžně skladem. I v těch krajních velikostech máme hezké, barevné, krajkové, zajímavé prádlo. Nejsou divné beztvaré kusy, které se dají natáhnout na každého a tvrdit, že to sedí. Bereme to vážně.

Jaké vzdělání jsi získala a jaký je tvůj názor na tradiční vzdělávací systém?

Mám bakalářský titul z Vysoké školy ekonomické v Praze, z podnikohospodářské fakulty. Aktuálně dálkově studuji 6. fakultu Vysoké školy ekonomické – fakultu managementu. Názor na školství? Je to o lidech, o učitelích a o jejich přístupu. Na realitu a na tu praxi se ale škola spíš nesoustředí.

Jaký je podle tebe rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným člověkem?

Já vlastně nevím, do jaké kategorie se řadím já. Je to v tom, jak se vidí ten člověk. Nemyslím si, že úspěch je reprezentovaný Ferrari a Hawaií. Úspěch je, když se můžeš podívat do zrcadla a řekneš si, že děláš práci, která má smysl a žiješ život, ze kterého máš radost.

Co bys udělala jinak, kdybys začínala znovu od nuly?

Kdybych si zjistila více informací, tak bych do toho asi nešla (smích). Myslím, že nic, na to není recept. Ale je pravdou, že s tím poradenstvím se za námi lidé vrací a to je ten náš úspěch. Určitě bych ze začátku dělala méně provizorií!

Nepřipadáš si oddělená od průměrné společnosti v důsledku tvého úspěchu?

Nepřipadám si oddělená. Mám svou sociální bublinu, ve které si připadám jako ta méně podnikavá a méně úspěšná. Lidi v mé sociální bublině jsou vzdělaní a s velkým rozhledem.

Jaký postoj zaujímáš k překážkám?

Zdrhnu (smích). Ne, určitě je překonám. Úplně je nevyhledávám, není to tak, že bych si řekla: „Hele, překážka, to je ale výzva, jdeme ji překonat, to ne“. Zvrácené potěšení z toho, že je musím překonat, to nemám.

Odkud čerpáš inspiraci a máš nějakého hrdinu/vzor?

Inspiraci pro Caresse většinou čerpám z toho, co potřebuji já sama. Takže, potřebuji barevné punčocháče, jé ty bude potřebovat určitě spoustu jiných ženských. Nebo se mi v létě odírají v sukních vnitřní strany stehen, tak jsme rozšířily sortiment o bandaletky (Bandelettes). Jsou to ochranné krajkované nebo hladké pásky. Také jsem toužila po tričkách, které respektují prsa a neplandají v pase, tak vznikl projekt topnaprani.cz, kde si může každý sám vybrat, jak má vypadat jeho top.

Jaké jsou tvé další sny a vize?

Z pracovních cílů je to spousta věcí, hlavně zlepšit veškerou webovou prezentaci, na kterou doteď nebyl čas, ale už jsme naštěstí tak daleko, že tomu můžeme věnovat energii.

Kláro, děkuji za rozhovor a přeji spoustu dalších úspěchů!

Inzerce