Pro někoho obyčejný brouk pro jiné legenda super sportovních vozů. Faktem je, že Porsche je skutečně legendou automobilového průmyslu a nelze přehlédnout, že vozy této značky brázdí silnice ve městě i na závodní dráze.

Když jdu po ulici ve městě a je jedno jestli v Praze nebo v nějakém menším městečku, všímám si aut. Jako člen mužského pohlaví je to přirozené stejně tak, jako když dámy sledují kabelky ve výlohách. Většinou se v řadách aut nalézají rodinná auta, kombíky, sedany a malé hatchbacky. Značek, které tato auta vyrábějí je nespočet. Škoda, Toyota, Ford a mohl bych pokračovat ještě hodně dlouho.

Co když se v té řadě aut objeví nějaký netradiční kousek? Co takhle Porsche? Porsche je malé a některé modely působí skoro nenápadným dojmem. Je zakulacené a většina modelů připomíná Volkswagena brouka. Mně osobně se Porsche příliš nelíbí. Jestli jste četli článek – Nissan, který porušuje všechna pravidla, je Vám asi jasné co bych si vybral, kdybych měl na výběr. Porsche je tak trošku “běžné“ super sportovní auto. Dnes jsem se však rozhodl, že si jedno ukážeme, abych sobě i Vám dokázal, že to není obyčejný brouk. Chtěl bych Vám poodkrýt kouzla, kterými oplývá Porsche Carrera GTS.

Porsche Carrera GTS vychází z tradiční 911, kterou všichni dobře známe. Karoserie tohoto vozu se skoro neliší od jiných modelů a dalo by se tak říci, že je možná i nudná. Já osobně si myslím, že na ní je něco zvláštního. Zaprvé má dobrou aerodynamiku, což ocení především lidé se závodními geny, a zadruhé je to symbol historie této značky. Je uhlazená a působí celistvým a bytelným dojmem. Z profilu vypadá jednoduše, střídmě. Přímo z ní vyzařuje harmonie a soustředění.

Přední část se příliš neliší od jiných modelů. Na zadní části Porsche Carrera GTS se táhne elegantní linie zadních světel od strany na stranu. Ty skoro přirozeně zakončují dokonalost, kterou tento vůz představuje. Ale aby toho nebylo málo, vystupují ze zadní části ještě dvě koncovky výfuků, které zakončí onu dokonalost krásným a legendárním orchestrem Porsche.

Uhlazené křivky potom vidíme na kapotě, střeše i bocích. Nenalezneme tu žádné průduchy pro chlazení, jen čisté a hladké linie. A přesně to se mi na tomto modelu líbí. Z Carrery GTS cítíte neskutečnou sílu, která by dokázala trhat asfalt na silnicích. Auto sedí hodně nízko a jeho profil je přímo definicí aerodynamiky. Velká litá kola obutá do pneumatik s nízkým profilem Vás sice převezou z bodu A do bodu B, ale vy si budete myslet, že Vás vezou přímo do řidičského nebe.

Ačkoliv mi to přijde trošku zbytečné, protože víme, co Porsche umí, prozradím Vám i výkon. Porsche se od ostatních super sportovních vozů liší motorem, kterým je plochý šestiválec. Konkrétně u Porsche Carrera GTS pak s dvěma turbodmychadly a celkovým výkonem 450 koňských sil. Z nuly na sto kilometrů za hodinu zvládne jen za 3,7 sekundy a disponuje maximální rychlostí 310 kilometrů za hodinu.

Uvnitř auta se budete cítit nanejvýš příjemně. Pohodlné sedačky a útulný interiér s čistým provedením Vás přímo obejme a doprovodí na Vaší cestě. Palubní počítač Vás každou vteřinu informuje o stavu vozu a Vaší cestě. Jedete na mokru? Vaše Porsche to pozná a zařídí vše za Vás. Vy si jen vychutnejte každý kilometr, který s Vaším autem snů urazíte.

https://auto.porsche.cz/modely/911/911-carrera-gts
https://www.novinky.cz/auto/425862-porsche-omladilo-911-gts-450-koni-stale-muzete-krotit-manualni-prevodovkou.html
http://autobible.euro.cz/porsche-911-carrera-gts-ma-uz-take-preplnovani-vykon-jako-starsi-911-turbo/
http://www.auto.cz/porsche-911-carrera-gts-druha-nejvykonnejsi-83479
https://icdn-8.motor1.com/images/mgl/b7XLm/s3/2018-porsche-911-gts.jpg
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/body-image/public/rp_-_gts-5.jpg?itok=B0_OEdGH

Inzerce