Dnes máme opět fantastickou příležitost představit Vám v pořadí již 6. rozhovor s Petrem Krejčím. Jeho příběh je opravdu výjimečný a dokazuje, že i navzdory všemožným překážkám se dá nakonec uspět, pokud je člověk opravdu odhodlaný a rozhodnutý, že uspěje.

Petr Krejčí je tzv. Minutový podnikatel. Stojí za projekty: „Minutové rande“, „Minutový networking“ a především pomáhá firmám s jejich marketingem, jak jinak než na „minutové bázi“ – „Minutový marketing“. Jedna z jeho velkých překážek byla, že ještě před sedmi lety silně RRáčkoval a z mluvení na veřejnosti měl opravdu ohromný stRRach.

Pojďme tedy na 10 otázek pro Petra Krejčího:

To co děláte, začalo jako spontánní nápad nebo jste se k tomu postupem času dopracoval?
Jaké byly Vaše začátky?
Projděte s námi svůj příběh.

Na vysoké jsem s kamarádem z fotbalu začal uvažovat o vlastním podnikání. Po večerech jsme nad tím seděli a bavili se o možných konceptech. Vůbec první nápad vznikl díky našemu společnému zájmu – fotbalu. Napadlo nás dovážet do České republiky kopačky z Anglie, které tam stály 50 % toho co v tuzemsku. Neměli jsme ale dostatečný kapitál, tak jsme další 3 měsíce hledali produkt, který bychom mohli prodávat, a přitom by splňoval naše podmínky. To znamenalo například nenáročné skladování co do velikosti, tak i trvanlivosti a především pak produkt, který můžeme prodat za nákupní cenu v případě, že se boom na trhu konat nebude. Touhle cestou jsme se dostali ke skvělému dodavateli doplňků a šperků z chirurgické oceli a začali tak první etapu našich podnikatelských životů. Nedalo nám to ale a dál jsme přemýšleli, co bychom mohli rozjet tak, abychom se tomu nemuseli příliš věnovat. A tak jsme jednou u čtvrtého piva dostali nápad koupit fotbalový stůl a umístit ho na střední školu. A počet fotbálků postupně stoupal.

Pak jsem byl s tehdejší přítelkyní na večeři, kde zmínila, že její kamarádka byla na Rychlém rande. Zaujalo mě to a řekl jsem si, že spustím Minutové rande, protože ten koncept mi dlouhodobě dával smysl. MR funguje už více než pět let, vzniklo díky tomu mnoho párů a dokonce se konala i svatba. V tu dobu mě kontaktoval kamarád s tím, že s bráchou chtějí založit firmu (Spoteee) a zda pro ně neobstarával marketing a PR. Představa, že můžu pracovat na něčem, co má potenciál být světově úspěšné, mě nadchla. Začal jsem se tedy Spoteee věnovat a dva roky na tom intenzivně makal.

Blížil se konec roku 2014 a mě už nebavilo propojovat zajímavé lidi jen prostřednictvím hromadných zpráv na Facebooku. Chtěl jsem víc, chtěl jsem definovat hranice a dát tomu nějaký systém. Vznikl Minutový networking. Díky tomu se mi začaly ozývat různé firmy s tím, že se jim líbí moje práce. Mezi nimi figuruje například firma BornToSwim.com, které už přes rok externě radím, jak na marketing. Kovářova kobyla by neměla chodit bosa, a proto jsem začal budovat vlastní brand. Jak jinak, než minutový, konkrétně MinutovyMarketing.cz. V neposlední řadě působím jako speaker na různých konferencích a workshopech, kde vyprávím o networkingu (Networking.cz) a nově i o brandingu. Je to vlastně dost legrační, protože vůbec nejsem dobrý řečník.

Jaká vlastnost, znalost nebo schopnost byla klíčová pro Váš úspěch?

Určitě bych řekl, že cílevědomost, time management a empatie.

 

Jaké vzdělání jste získal a jaký je Váš názor na tradiční vzdělávací systém?

Školy jsem nechal v magisterském studiu, takže můj názor je zřejmě jasný, že praxe je důležitější jak studium. Minimálně v mé branži – marketingu. Zubař nemůže jít vytrhávat zuby jen tak po gymplu, ale ITáci, marketéři apod. vejšku nutně nepotřebují. Nechci určitě generalizovat, že školy jsou špatné, to vůbec, jen mě to dávalo velmi málo, tak jsem ji dobrovolně zanechal. Paradoxem je, že školy, kam jsem se nedostal, tak mě nyní zvou, abych jim udělal přednášku.

Jaký je podle vás rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným člověkem?

Prvně je nutné si ujasnit, co je úspěch. Pro mě je úspěch stavem, kdy ráno vstanete a děláte, co vás baví a večer jdete spát. Pro maminku od 3 dětí to může být výchova rodiny, pro podnikatele růst firmy. Oba jsou ale v mých očích úspěšní, pokud se jim daří naplňovat jejich cíle.

Co byste udělal jinak, kdybyste začínal znovu od nuly?

Asi bych šel na nějakou dobu prvně do zaměstnání a chyboval za cizí peníze. /smích/

Nepřipadáte si oddělený od průměrné společnosti v důsledku Vašeho úspěchu?

Viz výše. Co je úspěch? Já jsem mimochodem extrémně neschopnej člověk a v podstatě 90% věcí, které umí průměrný člověk já neumím. Neumím vyměnit žárovku, nainstalovat si aplikaci nebo update v mobilu a ani na počítači. Včera jsem se pořezal o obal od čokolády. Neznám moc lidí, kteří jsou více nešikovní jak já.

Jaký postoj zaujímáte k překážkám?

Překážky jsou od toho, aby se překonávaly. Život je sestava překážek/problémů, jsou tu a budou. Není problém mít problém. Problém je myslet si, že mít problém je problém.

Odkud čerpáte inspiraci a máte nějakého hrdinu/vzor?

Těch je samozřejmě spousta. Dělím je do dvou kategorií. 1) lidi z mého okolí, kteří mě inspirují a 2) ty celebrity, mezi které patří např. Tim Ferris na efektivitu práce, Elon Musc jakožto vizionář a člověk s neuvěřitelným drivem apod.

Jaké jsou Vaše další sny a vize?

Chtěl bych mít několik projektů/firem, které budou generovat pasivní příjmy, abych se mohl věnovat ještě více věcem, které mě baví. Což je cestování, předávání zkušeností např. studentům, dělání radosti lidem (např. od poděkování prodavačce v obchodě, že byla ochotná až po zajetí do dětského domova s dárky).

Jedním slovem „Vau!“ Za celý tým DotW moc děkuji za fantastický rozhovor! Nejvíce se mi líbí část „Není problém mít problém. Problém je myslet si, že mít problém je problém.“ Jaká část se nejvíce líbila Vám, čtenářům? Věřím, že Vás rozhovor inspiroval tak jako mě a budeme společně přát Petrovi mnoho dalších úspěchů a splněných snů.

Inzerce