Projekt Bugatti Veyron měl jasný cíl: sestrojit vůz, který přesáhne onu hranici rychlosti 400 kilometrů za hodinu. Dnes po několika letech panování Veyronu přišel jeho nástupce, který tuto hranici rychlosti znovu překonal. Bugatti Chiron se pyšní elegantním a agresivním designem a titulem „nejrychlejší a nejdražší sériově vyráběný vůz na světě“.

Když jsem před několika lety spatřil na obrázku Bugatti Veyron, věděl jsem, že se mi to auto nelíbí. Ačkoliv to bylo jedno z nejrychlejších aut na světě, mé smysly nezlákalo a nedokázalo ve mně vzbudit vzrušení jako jiná super auta, která jsou mnohonásobně levnější. Zkrátka to byl pro mě jenom předražený Volkswagen.

 

Po několika letech přišla tato historická značka, původně založená italským konstruktérem jménem Ettore Bugatti s nástupcem Veyronu. Bugatti tohoto nástupce pojmenovala po Monackém závodníkovi (Louis Chiron), který slavil úspěchy zejména před válkou, nicméně za svůj život se stihl zúčastnit i závodů Formule 1. Název Chiron se také snadno plete s postavou z řecké mytologie Charonem, který byl převozníkem mrtvých přes řeku Styx do podsvětí. Bugatti Chiron je podle mého názoru opravdu agresivní, elegantní a naprosto šílený vůz. Přesně tak by měl správný „sporťák vypadat“.

Bugatti Chiron se vrátil z podsvětí jako ztělesnění rychlosti a dravosti.

Pojďme teď přeskočit ta dech beroucí čísla a představte si situaci, že Vám zrovna před dům přivezli Bugatti Chiron přímo z ateliéru z francouzského městečka Molseheim. Kurýr Vám předal do ruky klíček a dal podepsat papír o dodání zásilky. Co teď? Vaše srdce buší rychleji než pracují válce v motoru onoho Bugatti. Utratili jste 65 milionu korun, ale cena Vás v tu chvíli, a myslím si, že ani v jinou další, která přijde, nezajímá. Toto umělecké dílo, které před sebou vidíte, se blíží konstruktérské dokonalosti více než letadla, která vám létají nad hlavou. Jeho design tvaroval samotný vzduch v aerodynamickém tunelu a je výsledkem pečlivé práce konstruktérů. Díky tomu se vůz dokáže udržet na silnici a nevzlétne k oblakům jako letadlo.

Přední část se od Veyronu liší stejně jako celý zbytek vozu. Přední světla tvoří čtyři čtverečky, které autu dodávají něco z budoucnosti. A i když se přední maska tak dramaticky změnila, stále zde nalezneme typicky zakulacený chladič, který nese ručně dělané logo Bugatti osázené stříbrem. Oblouky kolem kabiny nepředstavují oblouky vítězství jen pro konstruktéry, kteří se opět přiblížili dokonalosti. Tyto oblouky představují vítězství i pro Vás, protože jste právě dosáhli Vašeho snu. Za Vaší sedačkou se nalézá samotný lev, král celého automobilového světa. Šestnáctiválcový motor poskládaný do tvaru písmene W, který má k sobě přimontovaná čtyři obrovská turbodmychadla. Motor se dosti podobá tomu, co je ve Veyronu. Ovšem každá součástka motoru prošla technologickými vylepšeními a motor nyní produkuje dech beroucích 1500 koňských sil. Díky tomu se Chiron stal prvním super vozem, který produkuje tak ohromné množství síly. Zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu je za 2,5 sekundy. Pokud Vás už ale tento údaj omrzel, co takhle zrychlení z nuly na tři sta kilometrů za hodinu? Tři sta kilometrů za hodinu zvládne Chiron za 13,6 sekundy a to je skutečně grandiózní čas. Maximální rychlost výrobce omezil na 420 kilometrů za hodinu. Všem je ale jasné, že v testovacích jízdách dosáhne Chiron mnohem vyšší rychlosti.

  

Přes celou střechu, motor až k zádi se táhnou tři elegantní a „ostré“ linie, připomínající hřbet obávaného žraloka. Celá zadní část Chironu se od předchůdce změnila k nepoznání. A za mě nese rozhodně nefalšovaný obdiv. Nevím, zda poděkovat designerům nebo samotné aerodynamice za tak famózní záď. Dlouhá linka zadních světel, kterou uvidí všichni za Vámi, jakmile přibrzdíte ono monstrum, se rozzáří jako světelný meč ze Star Wars. Nebudeme si nic nalhávat, Chiron je tak trošku světelná loď z budoucnosti.

Vyrobeno bude pouhých pět set kusů.

Tak už otevřete ty dveře a usedněte za volant. Nadechněte se a pociťte vůni koženého čalounění, které jste si sami navrhli. Je to ta karamelově hnědá kůže, po které jste tak toužili. Přejeďte rukou po volantu a ke středovému panelu. Zmáčkněte to osudové tlačítko „engine“, které vám vstříkne adrenalin do krevního řečiště a zastaví čas. Nastane ticho a v uších slyšíte pouze tlukot svého srdce. Tluče hlasitě a rychle. Panika se Vás však nezhostí, jste v bezpečí. Jakmile sešlápnete plyn, čas se zase začne pomalu rozbíhat. Uvědomíte si, že právě teď je teprve všechno v pořádku. Protože jste konečně uskutečnili svůj dětský sen.

   

http://auto.idnes.cz/bugatti-chiron-zeneva-nejrychlejsi-auto-sveta-fql-/automoto.aspx?c=A160301_012148_automoto_vok
http://www.auto.cz/bugatti-chiron-autosalon-zeneva-novinka-1-500-koni-420-km-h-93281
https://www.youtube.com/watch?v=ij23lPqcYkc
http://www.bugatti.com/chiron/
http://player.hu/uploads/2016/02/Bugatti-Chiron-53.jpg
https://carsintrend.com/wp-content/uploads/2017/02/2017-Bugatti-Chiron-side.jpg
http://cdn2.gcdata.gr/c3/p_1200_1178474.jpg
https://img.autoplus.fr/picture/bugatti/chiron/1502078/Bugatti_Chiron_2016_354f5-1200-800.jpg
https://i.ytimg.com/vi/7PoU7Y4dR-U/maxresdefault.jpg
https://bnn.de/wp-content/uploads/2017/03/r2.jpg
http://www.razaoautomovel.com/wp-content/uploads/2016/02/bugatti-chiron_capa.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/02/Bugatti-Chiron-9.jpg
https://img.autoplus.fr/picture/bugatti/chiron/1502078/Bugatti_Chiron_2016_17a41-1200-800.jpg

Inzerce