Blíží se čas Vánoc! Čas pohádek a cukroví. Čas klidu a lásky. Ale bohužel také čas shonu, předvánočních depresí a přelidněných obchodů. Vánoční výzdoba na každém rohu a fronty nakupujících kam se podíváte. Avšak jedna z nich je delší než ty ostatní. Již několikátým rokem se nejdelší fronty tvoří zejména u jednoho známého klenotnictví. Ti bystří z vás možná už tuší, kterou z front mám na mysli. Jedná se o zástupy nakupujících, kteří se poslední dobou stále častěji objevují před obchody se šperky Pandora.

Proč si ale právě u tohoto obchodu posečkáte nejdéle? Jak je možné, že tolik lidí touží právě po špercích této značky?

Příběh společnosti Pandora se začíná roku 1982 v Dánsku, kde zlatník Per Enevoldsen právě otvírá své první klenotnictví. Je to malý, skrovný krámek a Per, společně se svou ženou Winnie, zde na zakázku ručně vyrábí šperky. Jeho snem je poskytnou zákazníkům po celém světě široký výběr vysoce kvalitních a ručně vyráběných šperků za dostupné ceny. A i přesto, že se jeho firmě začalo v Dánsku poměrně dařit a jeho šperky se stávaly stále oblíbenější, jeho touha proniknout na světový trh byla silnější. Cestoval tak po celém světě a hledal odbytiště pro své výrobky.

Mnohé z jeho cest ho zavedly také do Thajska, a právě zde objevil to, co dalo jeho podnikání pravý směr. Přišel na to, že tato země je bohatá nejen na drahé kameny a vzácné kovy, ale především na velice talentované a zručné šperkaře. A tak Per Enevoldsen roku 1989 otevřel v Thajsku velký výrobní závod Pandora Production.

V té době nastoupil do firmy velmi talentovaný designer Lone Frandsen, který se soustředil na navrhování a výrobu vlastních šperků. Jeho úkolem bylo, pomoct vytvořit naprosto jedinečnou linii šperků. O pár let později společnost najala ještě jednu nadějnou návrhářku a zlatnici Lisbeth En Larsen, aby pomohla Frandsenovi vytvořit kolekci, která se stane Pandořiným charakteristickým rysem.

A tak se začátkem nového tisíciletí představila společnost Pandora zbrusu novou koncepci, se kterou vstoupila na mezinárodní trh. Nový koncept pod názvem PANDORA’s charm bracelet představoval vytvoření náramku s přívěsky a byl založen na osobitosti svých nositelek. Každá z nich si odteď mohla vytvořit svůj vlastní osobní náramek, který by vyjadřoval její osobnost, styl či vzpomínky. Žádný z náramků tak nemohl být stejný a mohli bychom říct, že právě tato jedinečná filosofie znamenala mezinárodní průlom značky Pandora.

Charakteristický náramek s jedinečnými přívěsky, které mají pro nositelku jistý skrytý význam, začal chtít zkrátka každý. Zlaté, stříbrné, skleněné korálky. Korálky různých barev, zdobené puntíky, proužky, květinovými motivy či precizně vybroušenými kamínky. Společnost Pandora si zakládá na kvalitních materiálech, které jsou ručně propracovány do nejmenších detailů. Vybrat si můžete z více než 700 druhů nejrůznějších přívěsků a tím to rozhodně nekončí. Pandora neustále vytváří nové a nové kolekce, ať už se jedná speciální série spojené s ročním obdobím, či kolekce zaměřené na důležité životní okamžiky. Vybere si opravdu každý.

I přesto, že historie této společnosti není z hlediska času příliš dlouhá, můžeme říci, že co se úspěchů týče, má jich Pandora za sebou opravdu mnoho. Šperky značky Pandora se vyrábí ve velkopodniku v Thajsku a poté jsou distribuovány do poboček ve více než 90 zemích světa, kde má Pandora své zastoupení. Z malého lokálního šperkařství se tato značka vypracovala na jednu z největších globálních korporací v oblasti šperkařství. Je až neuvěřitelné jak dlouho cestu ušel její zakladatel Per Enevoldsen za tak krátký čas.

Stačila k tomu touha, vize, fantazie a jednoduchý náramek s přívěsky, a Pandora se stala srdcovou záležitostí žen po celém světě.

http://www.pandora.net/cs-cz
http://www.klenotysperky.cz/historie-sperku-pandora
https://www.zena.cz/wiki/krasa/pandora/r~i:wiki:4173/?redirected=1479062821
http://www.everydaymagazin.cz/fashionbeauty/1277-cesta-znacky-pandora

Inzerce