Také máte rádi slevy? Cítíte se blaženě, že si kupujete zboží výhodně? Vzbuzují ve Vás pocit, že máte větší kvalitu za méně peněz a tím pádem jste toho spoustu ušetřili? Omyl! Představím Vám knihu „Jak drahé je zdarma“, ve které se dozvíte, jak na náš mozek působí „výhodné nabídky“ a „zlevněné zboží“.

Slevy má ráda většina z nás. Zboží zakoupené v akci nebo se slevou v nás vzbuzuje pocit, že jsme si koupili dražší, tudíž kvalitnější zboží za méně peněz. Je to však pouhé balamucení naší mysli. Myslíte si třeba, že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha Vám ukáže, že tomu tak není.

Před třemi lety jsem si půjčila knihu, která mi ukázala, že šílenství ze slev, které postihuje především dámskou populaci, je jen stav v mozku, který se v nás snaží manažeři obchodních řetězců vzbudit co nejčastěji a v co nejpromyšlenější podobě.

Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých iracionálních faktorů. Ať už to jsou rozbouřené emoce, společenské zvyklosti či předsudky nebo rafinované marketingové triky. Dan Ariely, autor této vysoce ceněné knihy Vám na konkrétních a překvapivých příkladech ukáže, jak se rozhodovat lépe a jak už nikdy nesednout marketingu na lep. Všechny příklady, o kterých v knize píše, jsou podloženy jeho výzkumy. Kniha obsahuje spoustu experimentů a zamyšlení. Chci Vám představit jen ty nejpodstatnější, které mě samotnou nejvíce zaujaly. Nerada bych Vás připravila o pocit, kdy si knihu budete číst a říkat si, jak jsme my lidé někdy hloupí.

Hodně mě zaujalo zamyšlení, že pokud potřebujeme koupit pero a najdeme jej v ceně 25 dolarů, tak klidně budeme chodit i 15 min pěšky, než najdeme jiné v požadované hodnotě 18 dolarů. Pokud ale chceme oblek, který stojí 455 dolarů, a někdo nám řekne, že v 15 minut vzdáleném obchodě mají totožný za 448 dolarů, tak pro něj pravděpodobně nepůjdeme. Rozdíl v ceně je ale stále stejný – 7 dolarů. Proč se tedy takto chováme?

Neustále odsouváme dlouhodobé cíle, abychom si užili krátkodobé potěšení.

Placebo efekt je velmi mocný a dá se stupňovat vyššími cenami.

„Nejdražší sex je bezplatný sex“ Woody Allen

V současném světě lze tento příklad skvěle ukázat na výrobcích Apple. O iPhonech je známo, že jsou svou kvalitou srovnatelné s mnohými nadupanými smart phony. Člověk A, který si vytvoří svou „kotvu“ k tomuto výrobku, bude chtít iPhone, i kdybyste mu nabízeli smart phone ze zlata.

Ve videu níže je tento příklad s trochou nadsázky znázorněn:

Co z toho vyplývá? Po přečtení této knihy se na slevy začnete koukat trochu jinak a rozhodně se za každou cenu nebudete vrhat na akční výrobky, které Vám akorát nenápadně vytahují peníze z Vaší peněženky. V knize se mi líbí spousta konkrétních testů, které autor knihy podrobně popisuje. Věřím, že se kniha bude líbit i Vám.

http://www.webdesignhot.com/wp-content/uploads/2012/01/Shopping-Girls-Vector-Illustration.jpg
https://www.esvetlo.cz/user/documents/upload/vyprodej_kostky.jpg
http://smeforum.cz/site-specific/smeforum.cz/images/posts/tv-blog-slevy.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DC_lMM1XoAAIcdK.jpg
https://cdn.i0.cz/public-data/d9/45/743afdfa3f8e828fb22a891df466_w1327_h789_g9b7455ccb34611e6b026002590604f2e.jpg?hash=4b5dc4bda871626fbbee27aa17623bfe

Inzerce