V dnešním článku Vám představíme dalšího zajímavého mladého muže. Je jím Dominik Plešinger, který sám založil a vede českou módní značku PLEŠINGER. Ta se primárně zaměřuje na Business a Smart casual módu šitou na míru, ovšem v poslední době tato značka zaznamenává úspěchy a rozrůstá se nejen její tým, ale také nabízený sortiment. Dominik nejen, že značku založil a stojí v jejím čele, sám také navrhuje nové modely a osobně se setkává se zákazníky, a úspěch firmy vypovídá o tom, že její zakladatel dělá svou práci více než dobře. Na čem ještě závisí úspěch módní značky PLEŠINGER? V čem je výjimečná? A proč o sobě její zakladatel říká, že bojuje proti temnotě v oblékání?

Co bylo prvním impulsem k založení značky PLEŠINGER?
V business oblékání se pohybuji již dlouhou dobu. Daný dresscode jsem měl jak na střední škole tak následně v práci. Neustále jsem se tedy pohyboval v prostředí, kde byl dán princip oblékání – Smart casual nebo Business. Naučil jsem se tedy tento styl každý den dodržovat. Ovšem když jsem vyrazil do obchodu a chtěl jsem si koupit nějaký hezký oblek nebo košili, nastal velký problém – v České republice nic takového k dostání nebylo. Začal jsem tedy hledat místa, kde si budu moci nechat ušít košili na míru dle mých představ. Zde jsem se ale setkal se stejným problémem. Stále jsem nebyl spokojen s tím, co jsem nacházel. Nikde nebyli schopni ušít oblek či košili dle mých představ. A tak jsem se rozhodl, že to začnu dělat já, a budu to dělat líp!

Jaký byl úplný začátek značky?
Po neúspěšných návštěvách různých salonů jsem dělal také průzkum na internetu. A ani tam nebylo nic zajímavého k nalezení. Tak jsem si řekl, že do toho půjdu. Sehnal jsem švadlenu, nakoupil kvalitní italské látky a začali jsme šít první košile. Samozřejmě nejdůležitější ze všeho bylo obeznámit veřejnost s tím, že jsme tu, že něco děláme. O to se postaralo pár akcí. Jednou měsíčně děláme takové „minipřehlídky“, kde ukazujeme naši kolekci, a já představím, kdo jsme, co děláme a v čem jsme jiní. Na těchto akcích se o nás tedy mohou účastníci dozvědět vše podstatné i podívat se zblízka na naše kolekce, jejich styl i kvalitu, kterou odvádí „zlaté české ručičky“.

V čem tkví výjimečnost značky PLEŠINGER?
Určitě jsme jiní v tom, že nemáme žádný kamenný salon. Preferujeme jiný způsob, jak být v kontaktu se zákazníky – začali jsme dojíždět přímo za nimi – do jejich kanceláří, k nim domů. Vozíme s sebou vše potřebné, zákazníka si přeměříme a zkonzultujeme s ním jeho představy a požadavky. Mnoho lidí to opravdu ocení, nemusí nikam cestovat a trávit dlouhé minuty v kolonách.

Dále si myslím, že jsme výjimeční v tom, že chceme podporovat původní české krejčovství. Jen málo lidí dnes umí dělat toto řemeslo tak kvalitně, jako tomu bylo například za První republiky. Já právě takové lidi hledám – takové, kteří umí šít kvalitně a poctivě, tak jak to bylo dřív. Takových lidí je bohužel velice málo a je těžké je sehnat. Ten pravý bespoke, ta vysoká krejčovina, to je poté záruka kvalitní práce naší značky.

Jak je tomu v současné době co se vybavení a týmu týká?
Dohromady je nás v týmu asi 15 – 5 krejčových a zbytek týmu je tvořen cca z 10 lidí, od onlinu po offline. Salon stále nemáme, zákazníci jsou spokojeni s tím, že za nimi jsme ochotni přijet přímo k nim, vše co potřebujeme, dovezeme s sebou. Zakládat salon tedy zatím není nezbytné, i když často o tom přemýšlím.

Co vše aktuálně patří do vašeho sortimentu?
Co se týče pánské módy, jsou to košile na míru, obleky na míru, ručně vyráběné hedvábné kapesníčky, manžetové knoflíčky a kožené pásky. Nově jsme začali vyrábět svetry ze speciální Merino vlny, která se dokáže přizpůsobit horku i zimě. Když je vám zima – zahřeje, když je vám teplo – vlákno se stáhne a reguluje pocení. Tuto speciální vlnu používáme také při výrobě kabátů, kde je umístěna v zadní části pod podšívkou.

Nově začínáme i s dámskou módou, zde jsou k dispozici rovněž svetry a kabáty s Merino vlnou, košile na míru, třídílné kostýmky, hedvábné šátky a kapesníčky a šaty – hedvábné letní, večerní i svatební.

Odkud čerpáte inspiraci pro své modely?
Inspiraci hodně čerpám z Pinterestu a Instagramu. Koukám na to, co se ve světě nosí. Hodně mě baví Italská móda. Občas koukám na módní přehlídky větších značek, abych věděl, co se chystá a měl přehled o tom, co se bude nosit a co se nosí.

Jaké jsou Vaše další sny a vize? Kam chcete PLEŠINGER posunout?
Velká akce, která nás čeká, je módní přehlídka, kterou plánujeme na konci tohoto roku. Bude koncipovaná tak, jak dělala přehlídky Coco Chanel. Bude tedy prodejní, ale tím nenásilným způsobem. Účastníci si budou moci zblízka prohlídnout předváděné modely a ověřit si, že se opravdu jedná o kvalitní práci, o kvalitní krejčovinu. Předvedeny budou modely ve 3 stylech – Smart Casual, Business a Top class. Vše v pánském i dámském odvětví.

Momentálně se snažíme hodně posunout online marketingový svět. Teď v dubnu jsme spustili zcela nový web, kde chceme zákazníkovi přiblížit, co vlastně poskytujeme a sdělit konkrétní informace o našich produktech. Zákazník si bude moci v klidu z pohodlí domova najít to, co potřebuje. Bude tak dopředu vědět, co může očekávat.

Co Vás na Vaší práci baví nejvíce?
Určitě to, s jak úžasnými lidmi mohu pracovat. Dokázali jsme vytvořit skvělý tým lidí, se kterými je radost dělat. Líbí se mi i různé spolupráce a možnosti, kam rosteme, koho naše práce zajímá i s jakými lidmi se můžu setkat. Baví mě fashion. Na mé práci mě baví v podstatě úplně všechno. Ačkoliv to není vždy úplně jednoduché, tak každé ráno vstávám a těším se na další pracovní den, protože dělám to, co mě baví.

Co si myslíte o Češích a oblékání? Jaké jsou naše nejčastější přešlapy?
Všeobecně si myslím, že oblékání v Čechách je takové „černošedé“. Přijde mi, že Češi se na sebe bojí vzít jinou barvu než černou, jako by neměli žádnou fantazii. Jak muži, tak ženy jsou oblečeni od hlavy k patě do černé. Mnoho lidí si myslí, že když oblek, tak černý. To je chyba, je přeci mnoho jiných variant, tolik odstínů modré nebo například šedá. Černý oblek bych si na sebe vzal až jako poslední možnost. Takže já určitě bojuji proti této „temnotě v oblékání“.

Za další prohřešky považuji bílé ponožky v polobotkách, nebo polobotky samotné – hranaté, nevkusné – to se prostě nenosí. Dále košile s krátkými rukávy, nebo barevné košile s kapsičkou, takové ty křiklavé barvy, to s Business módou nemá nic společného. A poté obleky, pánové, poslední knoflíček má být vždy rozepnutý! A ženy, nebojte se podtrhnout svou ženskost! Každá žena je krásná taková jaká je a určitě by měla umět svou krásu zdůraznit.

Jaký je podle Vás rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným člověkem?
Podle mého názoru je úspěšným ten, kdo dělá to, co ho baví a je spokojený. Nevidím úspěch ve velkých domech, autech a mnoha penězích. Myslím, že úspěšným je ten, kdo je spokojený nejen v práci, ale i ve svém osobním životě. Důležitá je rovnováha. Pokud jsou vyváženy všechny oblasti života – rodina, přátelé i práce, člověk je spokojený. A to je pro mě úspěch.

Moc děkuji Dominikovi za milé setkání, na kterém vznikl tento skvělý rozhovor, a přeji mnoho budoucích úspěchů jemu i celému PLEŠINGERU.

Inzerce