David Zábrž přišel před třemi lety s projektem, který měl osamělým lidem pomoci najít doprovod do společnosti, se kterým se budou cítit příjemně a přirozeně. Co se v již třetím rozhovoru v pořadí dozvíte? Průběh období od minulého rozhovoru v jeho podnikatelské i kariérní sféře, jaké další překážky musel překonat a jak prezentoval svůj projekt na Fuck up night.

Jak pokračuje MůjZnámý.cz? Jak jste nastartovali sezónu svateb po incidentu s Google?

Boj s Google jsme nakonec vyhráli po dlouhých, tuším, šesti měsících. Překlad českého slova „doprovod“ opravdu nezvládli. Jelikož šlo o vcelku velkou kauzu, zajímalo to také magazín Forbes, který si nás pozval na interview do jejich nového rádia. Poté, co nás povolili, jsem začal hledat marketingového specialistu, který se nám bude starat o naše kampaně. Nebylo to vůbec snadné a nabíral jsem ho dlouho, takže nám asi půlka svatební sezóny utekla. Do týmu jsem přes léto nabral nové posily, novou energii jako doprovody. V současnosti mě trápí jeden problém a to je ten, že lidé někdy volají a ptají se na hlouposti a tím velice vytěžují naši projektovou manažerku. Novinkou také je, že máme novou službu. Naše agentura nyní nabízí zákazníkům dvě možnosti spolupráce. Původní služba zůstává (klasická hodinová sazba – zákazník zadá své přání a my se o vše postaráme). Inovací je poskytování přímého kontaktu na naše profesionály. Zákazník po uhrazení symbolické částky za propojení, osloví na přímo našeho člověka a může se s ním domluvit na individuální ceně. Zakázka je tak pro veřejnost levnější. Nehradí naši agenturní provizi, vše si zabezpečí sám a navíc kontakt může využívat opakovaně. Všechny podmínky spolupráce jsou zachovány, jako je etický kodex a morální hodnoty. Chceme mít spokojené zákazníky. Propojení zákazníka přímo s profesionálem je rázný krok, ale otevírá nám to možnosti pro lidi, kteří si tu službu nemohli finančně dovolit. Vždy budeme mít zpětnou vazbu, takže můžeme udržet kvalitní recenze. Jsme lídři na trhu, tím pádem musíme dělat odvážné kroky.

Jaké další kroky jsi podnikl ve své kariéře?

Je to paradox, ale má nejhorší zkušenost mě nakonec nejvíce posunula. Zákaz od Google mi ukázal, že je někdy lepší věnovat se chvíli i jiným věcem, než naplno jednomu projektu. Člověk je pak vyčerpaný a přestává inovovat. Začal jsem se tak učit v jiných odvětvích a nacházet nové nápady. Jakmile jsem začal pomáhat s podnikáním jiným firmám, více jsem se otevřel kreativitě. Výsledky z hlediska inovací jsou v mojí agentuře nejlepší, jaké kdy byly.

Do jakých dalších projektů ses tedy pustil?

Dělám konzultace začínajícím firmám a nově pomáhám dvoum velkých koncernům s inovacemi v jejich konzervativních korporacích. Držím hlavně dohled nad financemi, právem, marketingem a business developmentem. Jsem rád, když mám stále co dělat, když můžu stále dosahovat stanovených cílů a překonávat všechny překážky. Někdo jiný by to dávno vzdal, pro mě je to koníček.

Nedávno jsi přednášel na Fuck up night. Co bylo tvým hlavním motivem pozvánku přijmout?

Fuck up night je podle mého názoru o motivování lidí, kteří chtějí jít za svým cílem, ale ne vždy se jim daří. Proto speakeři často hovoří o jejich neúspěších, aby bylo zřetelné, že každý řeší problémy. A ty se nesmějí stát překážkou, držet se svého snu. Já jsem tam z tohoto důvodu šel. Business není jen o tom vydělat hodně peněz, ale i o společenské zodpovědnosti a pomoc lidem okolo.

Ve své prezentaci jsi zmínil, že Vás ze začátku odmítali na startupových akcích? Jak se Vám podařilo prorazit?

Jakmile se vám začne dařit, všichni mají potřebu se s vámi najednou spojovat. Takto to bylo jak se startupovými akcemi, pro které jsme do té doby nebyly dostatečně zajímavý, tak i s médii. Jakmile o nás natočila veřejnoprávní Česká televize, tak se strhla mediální smršť s námi udělat rozhovor. Bohužel jsou zde i novináři, kteří se s námi nikdy nezkontaktovali a pomlouvají nás, aniž by tušili. Zvažovali jsme žaloby, stále nejsem rozhodnutý, zda je po soudech trošku nepovodit. Dnes už jsme ve fázi, že nemusíme nikomu dokazovat, že jsme seriózní agenturou a že to co děláme, dává opravdový smysl. Dnes už za nás hovoří úspěchy.

Děkujeme za rozhovor a těšíme se na příště!

 

 

Inzerce