Příhodné jméno, které dal svému projektu, s názvem C9, automobilový konstruktér a designér Horacio Pagani. Pagani Huayra Vás unese na křídlech větru s akcelerací 0-100 km/h za 3,2 s, a s maximální rychlostí 360 km/h dokáže jet s větrem o závod.

Nejde o suchý supersport z kompozitních materiálů, jde o plnohodnotné luxusní vozidlo, které se například dokáže popasovat i se zpomalovacími retardéry a podobnými nástrahami na silnicích, tím že upraví světlou výšku podvozku. Takže se hodí i na cestu do obchoďáku, i když spíše ne.

Celé auto vychází ze zkušeností Zondy, má totožný aerodynamický tvar, který připomíná křídlo letadla. Ale Huayra jde dále, ne jen že karoserie z profilu vypadá jako křídlo, ale některé její části se chovají jako klapky u letadel. Nezávisle na sobě se zvedají pohyblivé části přední kapoty a zadního spoileru tak, aby maximalizovali přítlak v zatáčkách, nebo aby maximalizovali odpor vzduchu při brzdění.

Interiér je propracovaný s Paganiho precizností. I v základní verzi vypadá interiér špičkově, ale za příplatek můžete mít třeba prémiové kožené čalounění interiéru Pagani Signature, excelentní audiosystém a mnoho dalších vychytávek.

Srdce automobilu vyrábí AMG sídlící v německém Affalterbachu. Vidlicový dvanáctiválec M158 se dvěma turbodmychadly poskytuje z objemu 5980 cm3 výkon přes 515 kW (700 k) a točivý moment přes 1000 Nm. Motor má přesnou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, podle automobilky by měl reagovat i na “jemný dotek motýla“.

Pagani Huayra je mistrovské dílo techniky a designu. Podle toho také vypadá jeho cena. S cenou od Kč 28 000 000,- jde o jeden z nejdražších supersportů vůbec.

http://www.auto.cz/pagani-huayra-ma-vyssi-cenu-extremne-drahe-priplatky-77317
http://www.auto.cz/pagani-huayra-54110
http://en.wikipedia.org/wiki/Pagani_Huayra
http://www.pagani.com/huayra/default.aspx
http://www.jamesedition.com/cars/pagani/huayra

Inzerce